وبسایت

۵ راهکار برای افزایش فروش از طریق وبسایت


تصور کنید که کارت ویزیتی دریافت می‌کنید و نام برند با فونت Bold و نامناسب بر روی آن باشد، اما اطلاعات تماس روی آن ثبت نشده باشد.

حال بیبینید که چگونه مشتریان را با ارائه‌ی کارت ویزیت ناقص، گمراه و سرگردان می‌کنید. اگر مشتری بخواهد با شما در تماس باشد راه حلی وجود ندارد.

ممکن است مضحک به نظر برسد؛ اما مالکان کسب‌وکارهایی وجود دارند که هزینه زیادی را برای راه اندازی کسب‌وکارشان و افزایش فروش آن انجام می‌دهند اما زمانی که نگاهی به وبسایت آن‌ها می‌اندازیم اطلاعات مهم از جمله معرفی خدمات یا محصول و همچنین اطلاعات تماس مشاهده نمی‌شود.

 48% کاربران MarginMedia معتقدند که اگر به سایت کسب‌وکاری در موبایل مراجعه کنند که عملکرد مناسبی ندارد، این احساس به آن‌ها منتقل می‌شود که آن کسب‌و‌کار اهمیتی به مخاطب و مشتری نمی‌دهد. علاوه بر آن، 78% کاربران موبایل اعلام کرده‌اند که به صورت سختگیرانه‌ای یک کسب‌وکار را بر اساس طراحی سایت آن قضاوت می‌کنند و این ارزیابی تنها 5 ثانیه زمان می‌برد.

وبسایت شما کارت ویزیت آنلاین شماست، دریچه‌ای است به سوی معرفی کسب‌وکار و جذب مشتریان وفادار که برند شما را دوست دارند و آن را به دیگران توصیه می‌کنند. اگر وبسایت شما در ارتباط با مشتریان نتواند رضایت آن‌ها را جلب کند، وبسایت شما همانند کارت ویزیتی خواهد بود که اطلاعات تماس روی آن نباشد و در واقع مردم تصور می‌کنند که شما به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهید.

در این جا 5 راهکار برای سایتی که به دنبال مخاطبان هدف مناسب است و قصد فروش به آن‌ها دارد را بررسی می‌کنیم:

امکان خرید آنلاین

امروزه تعداد زیادی از خریداران پیش از خرید در وبسایت‌های آنلاین به دنبال محصول یا خدمات خود می‌گردند و سپس به صورت حضوری به محل فروشگاه مراجعه می‌کنند.

در واقع، 67% کاربران ترجیح می‌دهند خرید را از طریق گوشی‌های هوشمند و از سایت‌هایی انجام دهند که در موبایل به خوبی نمایش داده می‌شوند.

مشتریان پیش از خرید به صورت حضوری به صورت آنلاین به دنبال کالاهای موجود و مقایسه‌ی قیمت آن‌ها هستند. اگر به دنبال رقابت و ترغیب مشتری برای خرید هستید، داشتن فروشگاه آنلاین بخشی ضروری برای جذب مشتریان بالقوه و ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان وفادار است.

وبسایت

تعامل مناسب در شبکه‌های اجتماعی

به منظور نفوذ در بازار شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکار شما باید تعامل مناسب در این شبکه‌ها داشته باشد. مشتریان باید به راحتی بتوانند در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده شما بشوند و شما می‌توانید با ارائه محتوای دقیق و سرگرم کننده از صنعت فعالیت‌تان مخاطبین را به محتوای تولید شده علاقه‌مند کنید.

شبکه‌های اجتماعی ابزار تبلیغاتی رایگان کسب‌وکار شما هستند. اطلاعات و تجربیات خود را با دنبال‎کنندگان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند. هر چقدر محتوای با ارزش بیشتری به اشتراک بگذارید، در نظر مخاطبانتان با ارزش‌تر جلوه خواهید کرد.

محتوای با کیفیت

محتوای باکیفیت و مرتبط بخشی حیاتی در وبسایت شماست که باعث به روز بودن سایت و توجه بیشتر مشتریان می‌شود. البته توجه داشته باشید که به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی خیلی مهم است. چه محتوای مناسبتی باشد، چه اطلاعات مرتبط با صنعت فعالیت‌تان و یا حتی عکس‌های انگیزشی، همواره مطالب را به روز کنید. این گونه مردم شما را به خاطر می‌سپارند.

اما محتوای باکیفیت صرفاً برای شبکه‌های اجتماعی نیست. شما می‌توانید انواع مختلف محتوا (مانند پادکست، وبلاگ یا ویدئو را در وبسایت‌تان انتشار دهید و جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطبین قرار دهید)

وبسایت

راجع به محصولاتی که به زودی ارائه می‌شوند، توضیح دهید. راجع به مزایای محصولات‌تان و راهکارهای مناسبی که ارائه می‌دهید بحث کنید. رویدادهایی که برگزار می‌کنید را اطلاع رسانی کنید. همواره مخاطبین را تشویق کنید که در نشر یا نظر دادن برای محتوای شما شریک شوند.

مطالعات جدید Hubspot نشان می‌دهد، 57% کسب‌وکارهایی که وبلاگ دارند، از طریق آن مشتری جذب می‌کنند و 81% معتقدند که وبلاگ بخش مهمی از کسب‌وکار آنهاست.

بررسی‌ها و بازخورد

آمارها نشان می‌دهد که بررسی‌ها و بازخوردهایی که کاربران از محصولات ارائه می‌کنند برای 63% از مشتریان فاکتور مهمی برای تصمیم‌گیری خرید محصول یا خدمات است. مشتریان معمولاً نظرات دیگر کاربران را می‌خوانند.

برخی از کسب‌وکارها مانند Yelp اعلام کرده‌اند که وابستگی بسیار زیادی به بررسی‌های آنلاین دارند، این بررسی‌ها در سایت‌های دیگر نیز قرار می‌گیرد که به فروش بیشتر محصول کمک می‌کند. برای آن که فروش مناسبی داشته باشید، در دیگر سایت‌ها که بررسی محصول شما را قرار می‌دهند؛ شرکت کنید و به نظرات و فیدبک‌های مخاطبین پاسخ مناسب دهید.

عامل حیاتی و مهم

وبسایت‌هایی که جذاب باشند، مخاطب را تشویق به فعالیت بیشتر می‌کنند. سایت خود را زیبا طراحی کنید و در عین حال تمام تلاش خود را بکنید تا استفاده از آن ساده باشد. از قرار دادن منوهای پیچیده و ساخت صفحاتی که مشتری را دچار گمراهی می‌کند خودداری کنید.

پس طراحی سایت خود را به شرکتی حرفه‌ای بسپارید و در صورت امکان با شرکتی کار کنید که در طراحی سایت صنعت شما نیز فعالیت می‌کند. از طراح سایت‌تان بخواهید برنامه و نقشه سایت را مشخص کند و به شما نشان دهد هر کاربر از هر صفحه به چه صفحاتی دسترسی دارد.

با استفاده از این 5 راهکار، وبسایت‌تان کاربر و مشتری بیشتری را جذب می‌کند. پس همانند ارائه کارت ویزیت‌تان به مخاطبان، حتماً حتماً توجه کنید که اطلاعات کامل کسب‌وکارتان را به در فضای مجازی با احتمال دیده شدن بیشتر، ارائه می‌دهید.