۷ راه ساده برای بازیابی حسابداران پس از یک دوره سخت کاری

۷ راه ساده برای بازیابی حسابداران پس از یک دوره سخت کاری


شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از یک دوره پرکاری، صبح زود را همچون کابوسی پشت سر می‌گذارید و آخر سر با ظاهری شلخته سر کار حاضر می‌شوید و بابت تاخیری که پیش آمده نمی‌توانید به مدیرتان بگویید که روزهای سخت کاری شما را به این روز درآورده است؟
بله، همه ما تجربه روزهای سخت کاری را داشته‌ایم! اما در بسیاری از مواقع، نمیدانیم باید چگونه خودمان را از این کلافگی و خستگی نجات دهیم؛ غافل از اینکه، با راهکارهای ساده می‌توان این فضای خسته کننده و رخوت بار را به راحتی عوض کرد.

روزهای پرکار حسابداری هم همیشه وجود دارد. روزهایی که با استرس دوره‌های مالیاتی، پرداخت حقوق و بیمه و وظایف بیشمار می‌گذرد و حسابداران و مدیران مالی زمان محدودی را می‌توانند به کارهای شخصی خودشان رسیدگی کنند. در واقع حسابداری از جمله شغل‌هایی است که درگیر فصل‌های سخت و پرکار مالی می‌شود.

برای اینکه خستگی به تنتان نماند و از نظر روحی، ذهنی و فیزیکی به شرایط مطلوب کاری بازگردید، در این مطلب چند راه حل ساده را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با کمک این راه‌ها می‌توانید در هر زمانی از سال با شرایط سخت و طاقت فرسا، خودتان را دریابید و بهترین اتفاقات را در بحران‌های کاری برای خود و کارتان رقم بزنید.

  1. با دوستان و خانواده در ارتباط باشید

گذراندن زمان با دوستان و خانواده در دوره‌های سخت کاری مانند فصل پرداخت‌های مالیاتی که نزدیک به ۸۰ ساعت در هفته کار می‌کنید؛ به شما در بهبود روند کاریتان کمک می‌کند.

حالا تصور کنید، روز موعد پرداخت مالیات گذشته است. می‌توانید فرصتی را برای بازیابی زندگیتان اختصاص دهید. فرصتی منعطف و باب‌میل در روابطتان. این فرصت می‌تواند نوشیدن یک قهوه و یا صرف یک ناهار با یک دوست باشد و یا گذراندن وقت با خانواده در منزل.

۷ راه ساده برای بازیابی حسابداران پس از یک دوره سخت کاری

بعد از گذشت چندماه از محدودیت در روابط، به کسانی که دوستشان دارید، باید نشان دهید که چقدر از همراهیشان سپاسگزارید.

  1. سازماندهی کنید

در حالیکه شما از یک ماه کاری شلوغ رها می‌شوید، احتمالاً به یک سری از کارهای روتین مانند تمیز کردن میز کارتان و یا محتوای داخل ایمیلتان مشغول می‌شوید.

همانطور که می‌دانید دیگر نیازی به تعهد روزانه و فوری برای انجام کارها نیست. وقت خود را در طول روز کاری تقسیم کنید و ۱۵ دقیقه زمان خود را در هر روز به سازماندهی امور بپردازید.

کارهای بزرگ را به پروژه‌های کوچک تقسیم کنید تا بتوانید آن‌ها را به‌گونه‌ای که بهتر است، انجام دهید. مثلاً در ثبت‌های روزانه و حسابداری حساب‌ها، کارها را به زمانبندی مختلفی تقسیم کنید. در این بین می‌توانید وقتی را به مرتب سازی فایل‌ها و اسناد روزهای پرکار حسابداری اختصاص دهید.

  1. بر روی خودتان تمرکز کنید- مراقب خودتان باشید

سالم و فعال ماندن در شرایطی که کار زیاد وجود دارد و ساعت‌های طولانی پشت میز کار رو به روی یک دستگاه کامپیوتر نشسته‌اید، سخت و امکان ناپذیر است.

با فصل کاری سخت و شلوغی که پشت سر گذاشته‌اید؛ باید مراقب سلامتی و عادت‌های غذایی سالم باشید تا بتوانید به روتین زندگی برگردید. مراقبت و توجه به خود می‌تواند صرف غذاهای خانگی، ورزش کردن، دویدن، یک دوره ماساژ، مدیتیشن و یا حتی چند روز مرخصی باشد.

ارسال صورت‌حساب را به سپیدار بسپارید

ارسال مستقیم یا از طریق شرکت‌های معتمد

ارسال و ابطال انواع صورت‌حساب‌ها

ارسال صورت حساب با ارز غیر از ریال

ارسال صورت حساب با نوع فروش صادراتی

استعلام‌گیری خودکار از صورت‌حساب‌ها

  1. به تعطیلات بروید

تعطیلات و رفتن به سفر، کلید رهایی از هرگونه دغدغه و دل مشغولی روزمره است. همانند یک ورزشکار که نیاز به یک برنامه ریکاوری در طول دوران ورزش دارد، متخصصان حسابداری هم باید یک زمانی را به استراحت، مرخصی و سفر برای بازگشتن به دوران اوج، نشاط و سرزندگی در نظر بگیرند.

حالا این تعطیلات می‌تواند به هر جایی باشد. می‌تواند رفتن به سفری محلی باشد، اقامت در یک خانه روستایی، اجاره یک چادر عشایر، و یا یک هتل لوکس در یکی از نقاط جهان.

آنچه اهمیت دارد فراغ ذهن و جدایی کوتاه از کار و تمامی ارتباطاتی است که شما را در روزهای پرکاری مشغول کرده است. حتی بهتر است که از تکنولوژی هم رها شوید تا تداعی کننده روزهای سخت کاری و استفاده مداوم از کامپیوتر نباشد.

  1. به تحصیلات و اخذ مدارک معتبر هم فکر کنید

تابستان زمان مناسبی است که به مطالعه پیشرفته برای دریافت مدارک بین‌المللی پرداخته شود. برخی امتحان‌های بین‌المللی مانند CPA و PFS را می‌توانید در تابستان برنامه‌ریزی کنید.

دوره‌های آموزشی تخصصی می‌تواند شما را در کارتان پیشرفته‌ و هدفمند کند و شما را در یک مسیر درست کاری قرار دهید.

  1. به موسیقی گوش کنید

موسیقی قدرت فراوانی دارد و می‌تواند شما را شاد، غمگین، هیجان زده یا حتی از نظر روحی تخلیه کند. طی تحقیقاتی که درباره گوش دادن موسیقی در محل کار انجام شده، مشخص شد که موسیقی در موقعیت‌های خاص، باعث می‌شود تا مغز هورمون دوپامین ترشح کند.

این هورمون سبب ایجاد حس سرخوشی و برانگیختن احساساتی چون خوشحالی، هیجان، لذت و غیره می‌شود. گوش کردن به موسیقی، احساس سرخوشی معادل خوردن یک تکه شکلات یا حتی برخی داروهای نشاط آور در پیش دارد!

  1. از یکجا نشستن بپرهیزید

اگر یک روز سخت کاری را پیش رو دارید؛ از یکجا نشستن جداً بپرهیزید. از محل کار خود فاصله بگیرید و سعی کنید کمی هوا بخورید. از نظر علمی ثابت شده که ۲۰ دقیقه پیاده روی و تغییر فضای اطراف می‌تواند عملکرد مغز را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

علاوه بر این، دور شدن از پشت میز کار، شما را از آدم‌های اطرافتان برای مدتی هر چند کوتاه دور می‌کند و این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دوباره متمرکز به کارتان بازگردید.

من بیتا طلاکوب، کارشناس بازاریابی شرکت سپیدار سیستم آسیا هستم. اگر شما به این مطلب علاقه‌مند بودید و یا نظرات و پیشنهاداتی در زمینه بهبود مطالب منتشر شده از جانب من داشتید، خواهشمندم از طریق ایمیل bitat@systemgroup.net با من در ارتباط باشید
تجربه مشتری