سامانه مالیات حقوق

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403


سامانه مالیات حقوق، توسط سازمان امور مالیاتی برای دسترسی بهتر و آسان‌تر افرادی که باید اطلاعات لیست مالیات حقوق کارکنان خود را در اختیار این سازمان قرار دهند، راه‌اندازی شده است. لازم به ذکر است که ارسال اطلاعات حقوق به سازمان امور مالیاتی هم برای کارفرما و هم کارمندان مجموعه، به عهده کارفرما اما محاسبه مالیات بر عهده خود سازمان است.

از آنجایی که در فرایند جدید، محاسبه مالیات حقوق برعهده اداره امور مالیاتی است، تغییراتی در ارسال دیسکت مالیات حقوق به‌وجود آمده که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته‌ایم.

اگر به دنبال راهنمای طرز کار با سامانه ارسال لیست مالیات حقوق و فیلم آموزش ارسال لیست مالیات حقوق هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

در حال حاضر برای ارسال لیست مالیات بر حقوق 1403، باید از سامانه مالیات بر حقوق الکترونیکی استفاده کرد و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با استفاده از سیستم حقوق دستمزد سپیدار، در سریع‌ترین زمان ممکن لیست مالیات حقوق را تهیه کرده و در سامانه مالیات حقوق بارگذاری کنید.

نرم افزار حسابداری سپیدار

پادکست‌ آموزش مالیات بر درآمد حقوق و تغییرات دیسکت دارایی

شما در این قسمت می‌توانید جدیدترین پادکست‌ رادیومالی را که مرتبط با مالیات حقوق است را بشنوید:

قسمت ۲۵۶: بررسی تغییرات دیسکت مالیات حقوق

سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق | salary.tax.gov.ir

شرکت‌ها یا مودیان مالیاتی که ملزم به تسلیم لیست مالیات بر حقوق کارکنان خود هستند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری، از طریق سامانه ارسال لیست مالیات حقوق در سایت سازمان امور مالیاتی کشور، مراحل مربوط به ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان خود را انجام دهند.

هدف از راه اندازی سامانه ارسال لیست مالیات حقوق (سامانه مالیات بر حقوق کارکنان) نیز در ابتدا افزایش سرعت و راحتی مودیان در ارسال لیست اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق بوده و هست. جلب رضایت مودیان مالیاتی، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در زمان و ایجاد شفافیت در انجام همه این امور، از دستاوردهای اجرای این طرح‌ها بوده است.

در سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق، همه جزئیات و اطلاعات مورد نیاز در مورد پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده حقوق ذکر شده و جزئیات مربوط به میزان حقوق و مزایا و مالیاتی که باید پرداخت شود در قالب فایل‌های الکترونیکی از مودیان مالیاتی دریافت و در سامانه ارسال مالیات حقوق ذخیره می‌شود.

ورود به سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق از طریق این آدرس امکان پذیر است: http://salary.tax.gov.ir

متن تبصره 15 قانون بودجه 1403

«برای تعیین مالیات بر مجموع درآمد یادشده، پرداخت‌کنندگان حقوق، قبل از هر پرداخت یا تخصیص آن مکلفند فهرست موضوع ماده (۸۶) قانون مالیات‌­های مستقیم را برای محاسبه و تعیین مالیات، به سامانه مالیات بر درآمد حقوق سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

از تاریخ اعلام میزان مالیات مربوط به هر کارفرما در سامانه، حداکثر تا پایان مهلت مقرر در ماده (۸۶) قانون مذکور، پرداخت‌کننده حقوق باید نسبت به کسر و پرداخت مالیات اعلامی اقدام کند. رعایت ترتیبات مذکور در حکم انجام تکالیف موضوع ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم، از حیث تسلیم فهرست، محاسبه و کسر مالیات متعلق می‌باشد

و اما چه اطلاعاتی از این تبصره می‌توان برداشت کرد؟

در این بند اشاره شده است که محاسبه مالیات باید توسط سامانه مالیات بر درآمد حقوق سازمان امور مالیاتی کشور انجام شود. 

از آنجایی که یک فرد امکان دارد بیش از یک جا مشغول به کار باشد، کارفرما با اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای فرد در کارگاه خود، امکان محاسبه مالیات را ندارد.

بنابراین عدد مالیات کسر شده از کارمندان، توسط اداره امور مالیاتی محاسبه و به کارفرما اعلام می‌شود. در واقع کارفرمایان مطابق قبل باید لیست دیسکت مالیات خود را طبق ساختار جدید اعلامی، از فرم “فایل الکترونیکی مالیات بر درآمد حقوق 1403” که در نرم‌افزار سپیدار  ایجاد شده، تهیه و در سامانه بارگذاری نمایند تا دارایی بر اساس مجموع درآمد فرد، عدد مالیات شخص را محاسبه و به کارفرما اعلام کند.  

سپس کارفرما عدد اعلامی توسط دارایی را از مجموع مزایای فرد کسر نموده و خالص پرداختی را محاسبه و به کارمند پرداخت نماید.

پیش‌تر محاسبه مالیات توسط شرکت‌ها انجام می‌شد اما با توجه به متن قانونی بند 3 تبصره 15 قانون بودجه متوجه می‌شویم که محاسبه مالیات باید توسط سامانه مالیات بر درآمد حقوق سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

تغییرات ارسال دیسکت مالیات حقوق در سامانه جدید

پیش‌تر محاسبه مالیات توسط شرکت‌ها انجام می‌شد اما با توجه به متن قانونی بند 3 تبصره 15 قانون بودجه متوجه می‌شویم که محاسبه مالیات توسط سامانه مالیات بر درآمد حقوق سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

فرایند قبلی به این صورت بود که شرکت‌ها مالیات حقوق را محاسبه، دیسکت دارایی را تهیه و در سامانه مالیات بارگذاری و پرداخت می‌کردند (تصویر زیر)

مراحل ارسال دیسکت مالیات حقوق در 1402

اما فرایند جدید به این صورت است که سازمان امور مالیاتی براساس درآمد افراد مالیات را محاسبه می‌کند. شرکت‌ها نیز محاسبه اولیه حقوق را انجام می‌دهند و دیکست دارایی را تهیه و بعد آن را در سامانه امور مالیاتی بارگذاری می‌کنند.

تا به اینجا مشابه روال قدیم است. با این تفاوت که حسابداران باید منتظر بمانند که مالیات حقوق در سامانه محاسبه و اعلام شود سپس اطلاعات حاوی مالیات محاسبه شده را در محاسبات حقوق خود تطبیق و جایگذاری کنند. در نهایت نیز مالیات را پرداخت کنند (تصویر زیر)

مراحل ارسال دیسکت مالیات حقوق در 1403

محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل را به سپیدار بسپارید

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403ثبت اطلاعات و محاسبه حقوق کارکنان

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403تهیه دیسکت‌های قانونی بیمه و مالیات

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403تهیه و ارسال لیست مالیات حقوق

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403اتصال به سیستم ورود و خروج کارکنان

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403تهیه دیسکت پرداخت حقوق برای تمامی بانک‌ها

ارسال لیست مالیات حقوق آنلاین کارکنان در سامانه مالیات حقوق

سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد حقوق یا سامانه مالیات حقوق سازمان امور مالیاتی کشور برای آسان‌سازی دریافت اطلاعات مالیات بر حقوق و جلب رضایت مودیان مالیاتی است. از طرفی این سامانه در جهت کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان راه‌ادندازی شده است.

در سیستم مالیات بر درآمد، اطلاعات پرداخت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان (حقوق، مزایای پرداختی و مالیات مرتبط بر آن) به‌صورت فایل الکترونیکی از مودی دریافت می‌شود و در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ذخیره می‌گردد.

در این راستا مودیان با ارائه اطلاعات در نرم‌افزاری که سازمان امور مالیاتی ارائه داده، فایل الکترونیکی را تولید و به واحد امور مالیاتی ارائه می‌دهند. البت که از طریفق سیستم‌های نرم‌افزاری نیز می‌توان این فایل‌های الکتروتیکی با قالب مورد نظر را تولید کرد.

برای ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان، کلیک کنید.

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات حقوق

در ویدیوی آموزشی زیر به طور کامل به بررسی تغییرات دیسکت دارایی و نحوه وارد شدن به سامانه جدید و ارسال دیسکت مالیات حقوق پرداخته‌ایم. در ادامه نیز راهنمای تصویری گام به گام کار با سامانه و تهیه دیسکت دارایی با سپیدار را آورده‌ایم.

ورود به سامانه مالیات حقوق

بعد از ورود به سامانه سازمان امور مالیاتی در آدرس بالا، برای استفاده از سامانه اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق باید نام کاربری، کلمه عبور و کد اقتصادی جدید را داشته باشید. چنانچه این موارد را ندارید، ابتدا از آدرس tax.gov.ir ثبت‌نام کنید.

اگر برای ثبت‌نامه و استفاده از سامانه مالیات بر درآمد نیاز به راهنمایی دارید، فایل راهنمای کار با سامانه را دانلود کنید.

آموزش نحوه ورود به سامانه مالیات حقوق برای ارسال لیست

1 – برای ارسال لیست حقوق و دستمزد مالیاتی، ابتدا باید وارد سایت tax.gov.ir شوید و از منوی بالا، سمت راست، روی گزینه “خدمات اصلی مالیاتی” کلیک کنید.

آموزش نحوه ارسال لیست مالیات حقوق به سامانه ارسال مالیات حقوق

2- در منویی که نمایش داده می‌شود، روی گزینه “فهرست مالیات حقوق الکترونیکی” کلیک کنید. با توجه به توضیحات بالا کلیه اطلاعات ارسال لیست مالیات، به سازمان امور مالیاتی از طریق همین سایت و با استفاده از کلیک بر روی هر یک از سرفصل‌هایی که در عکس ذیل آمده است مقدور خواهد بود.

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403
سامانه مالیات حقوق

3– با کلیک بر روی آیتم فوق وارد مرحله بعدی می‌شوید، در اینجا نیاز است روی متن ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان کلیک کنید. به جای طی کردن مرحله 1 و 2 می‌توانید به صورت مستقیم به سایت http://salary.tax.gov.ir مراجعه نمایید.

ارسال مالیات حقوق

4– سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور که بعد از ثبت نام در سازمان امور مالیاتی به صورت نامه محرمانه به شرکت‌ها ارسال می‌گردد. وارد پرتال خود شوید:

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403

5– با انتخاب فهرست حقوق و سپس انتخاب فهرست حقوق جدید می‌توانید فایلی را که در قالب مربوطه از نرم افزار حقوق و دستمزد خود (همانند سپیدار) دریافت کرده‌اید را در سایت بارگذاری کرده و رد کردن مالیات حقوق را انجام دهید.

در حال حاضر اکثر نرم افزارهای حسابداری قابلیت تبدیل اطلاعات حقوق و دستمزد به قالب‌های دارایی را دارند ولی در صورتی که نرم افزار شما این قابلیت را ندارد در همین سایت نرم افزاری برای تبدیل داده‌ها وجود دارد که توضیحات نحوه نصب و استفاده از آن ذکر شده است.

ارسال لیست حقوق

6– با وارد شدن در این مرحله باید فیلد‌های مربوط به ماه، حوزه مالیاتی، نوع لیست و نام لیست را تکمیل کرده و نسبت به انتخاب نحوه ثبت لیست بارگذاری فایل‌های WP،WH،اقدام کنید.

فرمت فایل لیست مالیات حقوق در سامانه ارسال مالیات حقوق

تکمیل فیلدهای مربوطه، در سامانه ارسال لیست مالیات برحقوق به صورت انتخابی است. در مورد قالب‌های WP/WH نیز در بالا اشاره شد که باید داده‌ها در قالب مذکور بار گذاری گردد. دقت کنید که فرمت فایل‌ها در سیستم عامل‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

البته در بیشتر سیستم عامل‌ها و سیستم عامل ویندوز، فرمت فایل‌هایی که برای سیستم حقوق دستمزد گرفته می‌شود، فرمت WH دارند. فرمت‌های DK و  DH نیز فرمت‌هایی هستند از سیستم حقوق و دستمزد در سیستم عامل‌هایی مثل MS DOS گرفته می‌شوند.

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403

لازم به ذکر است، در صورتی که حجم فایل‌های مالیات حقوق شما زیاد است می‌توانید دو فایل را در یک فایل ZIP قرار دهید و سپس نسبت به ارسال اینترنتی لیست مالیات بر حقوق اقدام کنید.

در بخشی که می‌توانید ارائه لیست مالیات حقوق را انجام داده و آن را ارسال کنید 4 گزینه در مقابل شما قرار داده می‌شود.

  1. بدون ارسال فایل
  2. ارسال فایل متنی TXT
  3. ارسال فایل فشرده ZIP
  4. کپی از ماه قبل

اگر تمایل داشتید که با استفاده از فایل فشرده ZIP ارسال کنید، گزینه سوم را انتخاب کنید.

نکات مهم سامانه ارسال لیست مالیات حقوق

  • نام حوزه مالیاتی به صورت پیش فرض وجود داشته و تنها نیاز به انتخاب دارد.
  • نوع لیست مالیات بر حقوق شامل (اصلی، الحاقی، اصلاحی) است که در صورتی که بار اول در ماه مذکور ثبت مالیات حقوق را انجام می‌دهید، حتما گزینه اصلی را انتخاب نمایید و در صورتی که مثلا اسم یکی از پرسنل به اشتباه از لیست حذف شده است و یا اشتباهاتی از این دست انجام گرفته است، گزینه الحاقی را انتخاب و فقط اطلاعات مربوط به شخص حذف شده را وارد و اطلاعات را بارگذاری نمایید. در صورتی که فایل ارسال شده و ثبت نهایی شده به صورت کلی اشتباه باشد یا از قلم افتاده باشد از گزینه اصلاحی استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که با انتخاب این گزینه، ممیزین محترم در بررسی‌های مربوطه کلیه اطلاعات ارسالی قبلی را باطل تلقی کرده و فایل جدید از نظر تاریخی و محتوایی بررسی خواهد شد.

سامانه ارسال لیست مالیات حقوق

سپس اطلاعات خود را در قالب TEXT مطابق قالب دارایی ثبت و اطلاعات را در آن بارگذاری بفرمائید و یا از یکی از سیستم‌های مالی که قابلیت تبدیل لیست‌های حقوق به قالب مربوطه را دارند استفاده بفرمائید. در مرحله بعد بر روی دکمه ثبت لیست کلیک کنید.

معمولا ثبت اطلاعات لیست مالیات حقوق کارکنان بر روی سایت به مدت زمانی جهت ثبت بر روی سیستم نیاز دارند. از سایت خارج و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به قسمت فهرست فایل‌ها مراجعه و روی فهرست لیست‌ها کلیک کنید.

ورود به سامانه مالیات بر حقوق الکترونیکی
  • در صورت مطابقت تعداد نفرات روی گزینه عملیات و خلاصه لیست به ترتیب کلیک کرده و در صورت مطابقت کامل اطلاعات نسبت به تائید اقدام نمایید. توجه داشته باشید که ابتدا کلیه اطلاعات و خطاها را بررسی و مرتفع سازید. در صورت تائید نهایی اطلاعات امکان اصلاح مجدد وجود نخواهد داشت.
سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403
  • در صورت عدم وجود خطا، پس از کلیک بر روی عملیات، عبارت ذیل برای شما نمایش داده می‌شود. برای کنترل مجدد و جلوگیری از بروز اشکال احتمالی حتما یکبار نیز بر روی گزینه خطاهای فایل‌ها و خلاصه لیست کلیک کرده و اطلاعات را کنترل نمایید.
سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403

اصلاح لیست مالیات بر حقوق

اگر به هر دلیلی در لیست ارسالی شما خطا و اشتباهی وجود داشته باشد، جای هیچ گونه نگرانی نیست. شما می‌توانید با ارسال لیست اصلاحی و جایگزین کردن آن با لیست اصلی مشکل خود را حل کنید. اما چگونه باید لیست اصلاحی را ارسال کرد؟

اگر به مراحل بالا دقت کرده باشید در قسمتی از جدول از شما سئوال می‌کند که لیست شما از چه نوعی است. شما در این قسمت باید لیست اصلاحی را انتخاب کنید.

اگر شما گزینه اصلاحی را انتخاب کنید، لیست اصلی به شما نمایش داده می‌شود و تمامی لیست‌های الحاقی حذف خواهد شد. باقی مراحل هم به همان شیوه قبلی انجام می‌شود که عکس آن را در این قسمت می‌بینید:

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403

چه کسانی مشمول ارسال لیست مالیات بر حقوق و پرداخت آن هستند؟

کلیه اشخاص حقوقی که مشمول پرداخت مالیات هستند، مطابق با ماده 86 قانون مالیات‌های مستقیم باید لیست مالیات حقوق کارکنان خود را از طریق سامانه مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد (سامانه مالیات حقوق) سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.با توجه به اقدامات سازمان امور مالیاتی جهت سهولت در کنترل و نگهداری اطلاعات ارسالی توسط اشخاص و شرکت‌ها، ارسال لیست مالیات حقوق نیز به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد.قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم برای این که بدانید مالیات یعنی چی به سایر مقالات سایت سپیدار مراجعه نمایید.از جمله اطلاعاتی که شرکت‌ها به صورت ماهانه، از طریق سامانه اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، لیست مالیات بر حقوق پرسنل است. پیرو توضیحات بالا ارسال اطلاعات حسابداری حقوق و دستمزد و مبالغ کسر شده توسط کارفرمایان باید در قالب نرم افزار (تایید شده از جانب دارایی) تکمیل گردیده و پس از دریافت قبض دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت، با مراجعه به هر یک از بانک‌ها پرداخت شود.وجه پرداخت شده در مورد ارسال لیست حقوق و دستمزد نیز، مشابه کلیه قبوض (تلفن ثابت، گاز و…) در لحظه پرداخت در حساب‌های مربوط به سازمان ثبت می‌گردد و نیازی به مراجعه حضوری به شعب مالیاتی و تهیه مدارک مکتوب و ارتباط با ممیزین جهت تایید اطلاعات نیست.

تفاوت لیست اصلاحی و الحاقی در مالیات حقوق چیست؟

در ارسال لیست مالیات حقوق سه اصطلاح اصلی، اصلاحی و الحاقی وجود دارد که متفاوت با هم هستند.

لیست اصلی مربوط به لیستی است که ارسال شده و تغییر یا ارسال مجدد در آن صورت نگرفته است. اما گاها پیش می‌آید که در ارسال لیست حقوق به‌عنوان مثال اطلاعات یک کارمند را اشتباه ارسال می‌کنیم که در این مواقع سراغ لیست اصلاحی می‌رویم.

برخی مواقع نیز در لیست ارسال شده مواردی ارسال نشده به‌عنوان مثال اطلاعات حقوق یک کارمند وجود ندارد یا به طور کامل اشتباه است؛ در این مواقع نیز لیست الحاقی را باید انتخاب کنیم.

اشتباه در ارسال لیست مالیات حقوق

اگر در طول پروسه ارسال لیست مالیات حقوق به سامانه مالیاتی کشور دچار خطا شدید و اشتباهی پیش آمد، مجدد به سامانه موارد شوید، از بالای صفحه، گزینه فهرست حقوق را انتخاب کنید و وارد فهرست حقوق جدید شوید. از قسمت نام لیست اصلی، ماهی که در آن دچار اشتباه در ارسال لیست مالیات حقوق شده‌اید را انتخاب کنید و آن را اصلاح کنید.

اصلاح لیست مالیات حقوق بعد از تایید نهایی

همانطور که در ویدیو مشاهده کردیم بعد از مشاهده رقم اعلام شده سامانه امور مالیاتی می‌توان نسبت به اصلاح لیست مالیات حقوق اقدام کرد. در نرم افزار سپیدار ستون مالیات دستی برای اصلاح مالیات کارکنان اضافه شده است.

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403

در ادامه آموزش تصویری به طور کامل آورده شده است.

آموزش تصویری ارسال دیسکت مالیات حقوق در نرم افزار سپیدار

در آپدیت جدید نرم‌افزار سپیدار به‌راحتی می‌توانید دیسکت مالیات حقوق به دارایی ارسال و تغییرات احتمالی را در نرم‌افزار وارد کنید. در اینجا به صورت

مراحلی که در سپیدار لازم است انجام شود:

  1. ابتدا برنامه سپیدار را به نسخه 5.9.6 آپدیت نمایید.
  2. محاسبات حقوق را مشابه قبل انجام دهید.
  3. دیسکت دارائی طبق فرمت جدید اعلام شده از فرم ” فایل الکترونیکی مالیات بر درامد حقوق 1403″ در نرم افزار سپیدار تهیه نمایید.
سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403
  • فایل دیسکت تهیه شده را در سایت دارایی به آدرس tax.gov.ir بارگذاری نمایید.
  • بعد از تایید نهایی و محاسبه مالیات توسط دارایی، عدد مالیات محاسبه شده توسط دارایی با عدد مالیات محاسبه شده توسط سپیدار در فرم مرور حقوق مقایسه نمایید.
سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403
  • در صورتی که عدد اعلامی توسط دارایی، با عدد محاسبه شده توسط سیستم سپیدار یکسان بود که نیازی به تغییر در نرم‌افزار ندارید.
  • در صورتی که عدد اعلامی توسط دارایی با عدد محاسبه شده توسط سیستم سپیدار مغایرت داشت، ابتدا محاسبات حقوق و دستمزد برای آن کارمندها در ماه مورد نظر را برگشت زده و سپس در ستون “مالیات دستی” در فرم اطلاعات ماهانه، عدد اعلامی توسط دارایی رو به صورت دستی بنویسید یا از طریق دریافت اکسل بالای فرم، وارد کنید.
سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403
  • سپس محاسبات حقوق و دستمزد را مجدد در ماه مورد نظر انجام دهید.
  • عدد مالیات محاسبه شده توسط دارایی، شما در ستون اطلاعات ماهانه وارد کرده‌اید.به عنوان مالیات نهایی در مرور حقوق در ستون “مالیات” درج می‌گردد مبنای محاسبه خالص پرداختی و صدور سند حسابداری خواهد بود.
سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403

نکته: مسئولیت اعداد محاسبه شده مالیات بر عهده سازمان امور مالیاتی کشور است این بدین معنی است که اعداد مالیات محاسبه شده برای هر یک از کارکنان، بر اساس فرمول‌های این سازمان انجام می­شود و اثبات آنها نیز برعهده همان سازمان است.

نرم افزار سپیدار از این اعداد صرفا به عنوان ورودی استفاده می‌کند و در آنها هیچ تغییری اعمال نمی‌کند.

به‌عنوان مثال اگر یک کارمند در چند جا مشغول کار باشد، در محاسبه عدد مالیات، کل درآمد توسط سازمان امور مالیاتی کشور  مد نظر قرار خواهد گرفت.

از ما درباره ارسال لیست مالیات بر حقوق بپرسید!

در این مقاله به صورت تصویری و جامع درباره ارسال لیست مالیات حقوق از طریق سامانه مالیات بر حقوق الکترونیکی صحبت کردیم.

اگر هنوز هم درباره لیست مالیات حقوق و ارسال لیست مالیات سوال یا ابهامی دارید، کافی است در زیر همین صفحه برای ما کامنت بگذارید.

البته مطالعه مقالاتی مثل موارد معاف از مالیات حقوق به شما کمک می‌کند تا به صورت کامل بر بحث «مالیات حقوق» مسلط شوید.

حسابداری را به سپیدار بسپارید

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403کدینگ حسابداری استاندارد

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403ثبت ساده دفاتر قانونی

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403خودکارسازی عملیات پایان سال

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403گزارش‌های تحلیلی و قانونی

سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403افزایش نظم مالی

سپیدار سیستم با ارائه یک بستر کامل از محصولات و خدمات مرتبط با حسابداری به شما کمک می‌کند تا با استفاده از فناوری، به بهترین شکل ممکن سازمان خود را مدیریت کنید. برای استفاده از نرم افزار حسابداری بازرگانی، شرکتی و خدماتی کافی است با ما تماس بگیرید. همکاران ما پاسخگوی سوالات و ابهامات شما هستند.

 

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید


به این مطلب امتیاز دهید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 48 میانگین: 3.9]


125 دیدگاه برای ”سامانه مالیات حقوق | صفر تا صد ارسال لیست مالیات بر درآمد 1403

  1. مریم

    سلام وقت بخیر من دوروزپیش لیست مالیات حقوق فروردین 1403رو ارسال زدم به سامانه امرو نیگا کردم دیدم فایل حقوق اوکی بود(wh) ,ولی فایل پرسنل (wp)رو خطا زده با این مورد که رسته شغلی معتبر نمیباشد در صورتی که رسته کاری تمام پرسنل بر اساس واحدی که خدمت میکنن ثبت شده چجوری باید این مشکل رو حل کنم .ممنون

    1. سپیدار سیستم

      سلام کاربر گرامی
      در حقوق و دستمزد، در تعریف شغل رسته را انتخاب نمایید و مجدد خروجی بگیرید و در نرم افزار افلاین salary ابتدا بارگذاری نمایید. موضوعات مربوط به wp مشکل سایت دارایی می باشد و می توانید با ۱۵۲۶ تماس بگیرید

  2. سمیرا

    سلام وقت بخیر دارم لیست مالیات حقوق رد میکنم میگه تاریخ تولد معتبر نیست.. مشکل از کجاست؟

    1. سپیدار سیستم

      سلام کاربر گرامی
      در فرم طرف حساب، تب اطلاعات شناسنامه ای، تاریخ تولد را وارد نموده و مجدد دیسکت تهیه نمایید

  3. مهربان

    عرض ادب و احترام . من فایل رو در سامانه tax بارگذاری کردم اما وقتی مشاهده قبض رو میزنم خطا میده که مودی گرامی به دلیل اینکه نوع پرداخت را پرداخت خزانه و یا ارائه لیست بدون مالیات انتخاب نموده اید امکان صدور قبض وجود ندارد جهت مشاهده خلاصه لیست دکمه زیر را بزنید
    امکانش هست من رو راهنمایی بفرمایید؟

    1. سپیدار سیستم

      سلام کاربر گرامی
      در صفحه اول سایت دارایی هنگام بارگذاری دیسکت، نوع پرداخت را اشتباه انتخاب کرده اید

  4. کوثر ازادی مقدم

    باسلام برای رد کردن مالیات حقوق پرسنل برای پرسنلی که مالیات شامل حال آنها میشود در سیستم salary جدید با مشکل روبرو شدم و مبلغ پرداخت صفر میخورد لطفا برای حل مشکل بررسی لازم اقدام گردد

    1. سپیدار سیستم

      سلام کاربر گرامی
      لطفا از فرم فایل الکترونیکی مالیات بر درآمد حقوق ۱۴۰۳ اقدام به تهیه دیسکت دارایی نمایید.
      و سپس در salary بارگذاری نمایید

  5. حجت الله

    در سیستم سپیدار مالیات حقوق را در فروردین ما ه یک مبلغ ودر اردیبهشت ماه
    مبلغی دیگر محاسبه نموده است با یک مبلغ حقوقی ثابت

  6. وحید فرید

    سلام
    وقتی برای مشاور شرکت در ستون حق مشاوره رقم وارد کردم بعد از ارسال لیست هیچ مالیاتی براش محاسبه نشد
    میشه بدونم دلیلش چیه و اینکه اصلا چطور باید لیست مشاورین رو رد کرد؟ ممنون

    1. سپیدار سیستم

      سلام کاربر گرامی
      طبق تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳، محاسبه مالیات بر عهده سازمان امور مالیاتی می باشد

  7. علی

    سلام چرا اون فیلدی که باید مبلغ مالیات حقوق رو بزنیم نیست چون قبلا بود به اسم مالیات حقوق

  8. مهدی

    سلام وقت بخیر
    چرا وقتی مبلغ حقوق را وارد می کنیم علیرغم مشمول بودن مالیات حقوق صفر می شود و نمیتوانم قبض صادر کنم.

  9. سمیرا

    دریک شرکتی برای فردی درصفحه اول مالیات حقوق ترک کارزدم و میام که درشرکت دیگر آغاز به کارش را اعلام کنم و برایشان مالیات حقوق رد کنم این پیام را میدهد مودی گرامی کد ملی وارد شده با تاریخ تولد همخوانی ندارد نمیدونم چیکار باید کرد که مشکل حل شود

      1. مرضیه

        سلام . بعد از بارگزاری فایلها سامانه سالاری بعد از آپدیت برای فایل wh برای همه کارکنان خطا میده که طول رکورد معتبر نمیباشد. منظورش چیه ؟
        برای wp هم میگه کد ملی معتبر نمیباشد در صورتی که قبلا با همین اطلاعات ارسال کردم و مشکلی نداشت.

        1. سپیدار سیستم

          سلام کاربر گرامی
          در تعریف طرف حساب کد ملی را وارد نمایید
          همچنین از فرم فایل الکترونیکی مالیات بر درآمد حقوق ۱۴۰۳ اقدام به تهیه دیسکت نمایید و مجدد در سایت بارگذاری نمایید

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *