امکان پرداخت قسطی مالیات به همراه تسهیلات ویژه

پرداخت اقساطی مالیات

سید محمد سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از تسهیلات جدیدی برای صاحبان مشاغل خرد در سال 1403 خبر داد. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور امکان تقسیط بلندمدت مالیات نسبت به دوره‌های قبل و افزایش سقف بخشودگی جرایم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه را از دیگر امکانات برخورداری از تبصره ماده (۱۰۰) دانست و افزود: چنانچه مؤدی در زمان درخواست پرداخت مالیات به صورت قسطی بابت عملکرد سال‌های قبل، بدهی نداشته باشد می‌تواند مالیات مقطوع یا ابرازی خود را در ۱۲ قسط به صورت مساوی پرداخت کند. همچنین هر مؤدی که از چک الکترونیک استفاده کند (فارغ از اینکه بدهی داشته باشد یا نداشته باشد) می‌تواند مالیات مقطوع خود را در ۱۵ قسط پرداخت کند.به گفته‌ وی، این تسهیلات به منظور حمایت از این مشاغل و برقراری عدالت مالیاتی ارائه شده است.

در ضمن طبق گفته ایشان تسهیلات دیگری نیز برای برای این افردا درنظر گرفته شده که عبارت است از:

  • تعیین مالیات به صورت مقطوع برای صاحبان مشاغلی که در سال 1402 حداکثر 18 میلیارد تومان فروش داشته باشند. (مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۲ )
  • معافیت از تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک برای این دسته از صاحبان مشاغل.
  • عدم رسیدگی به این مشاغل توسط مأموران مالیاتی.
  • امکان تقسیط بلندمدت مالیات و افزایش سقف بخشودگی جرایم مالیاتی.
  • مراجعه نکردن به ادارات و صرفه‌جویی در وقت و هزینه.
  • در نظر گرفتن هزینه‌های اجاره محل کسب در تعیین مالیات واحدهای کسبی استیجاری.
  • عدم احتساب 15 درصد مازاد بر درآمدهای اعلام شده در فرم تبصره ماده 100 که مشمول مالیات و جرایم ماده 192 نخواهد بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به هدف این تسهیلات، گفت: تسهیل تکالیف مشاغل خرد، تکریم مؤدیان و برقراری عدالت مالیاتی از جمله اهداف ارائه این تسهیلات است. وی از صاحبان مشاغل خرد خواست که برای استفاده از این تسهیلات به درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و فرم تبصره ماده 100 را بارگذاری کنند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *